İçeriğe geç

Ayıplı Malın Iade Süresi Ne Kadar

Ayıplı ürün iadesi kaç gün süresi?

Bu bağlamda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesi uyarınca ayıplı malların iade süresi, malın teslim tarihinden itibaren iki yıldır (taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirtilmediği takdirde). Konut veya tatil amaçlı gayrimenkul satışlarında bu süre 5 yıla çıkar.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

4077 sayılı Türk Ticaret Kanununun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasına göre; tüketici, malın tesliminden itibaren otuz gün içinde, açıkça görülen ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.

Yasal iade süresi kaç gündür?

Mesafeli satışlarda satıcı, tüketicinin cayma bildirimini aldığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği tutarı iade etmek zorundadır. Ayrıca tüketici, cayma bildirimini gönderdiği tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek veya teslim etmek zorundadır.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Bu gibi olası durumlarda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde; “Tüketici, ayıplı malın ölüme ve/veya yaralanmaya ve/veya kullanım sırasında diğer malların zarara uğramasına neden olması hâlinde, imalatçı/üreticiden tazminat talep etme hakkına sahiptir; ayrıca tüketicinin seçimlik haklarından herhangi biri de vardır.” hükmü yer almaktadır.

İade almayan satıcı nereye şikayet edilir?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Açık ayıplarda tüketici otuz gün içinde şikâyetini bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar hakkında kanunda açık bir hüküm bulunmadığından aynı kanunun (B.K. 198) T.B.K. 223/2 maddesinin 30. maddesine göre genel hükümler uygulanmıştır. Bu maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

2 ay içinde ihbar süresi var mı?

Deneme süresi içerisinde işçi veya işveren tarafından iş ilişkisinin sona erdirilmesi durumunda, iş ilişkisini sona erdirme yükümlülüğü bulunmamaktadır.

Kusurlu ürün iadesi kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

Bu durum açıkça belli değilse alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde malı incelemek veya incelettirmekle yükümlüdür ve bu inceleme sonucunda malda ayıp olduğu anlaşılırsa haklarını korumak amacıyla bu sürenin bitiminden itibaren sekiz gün içinde satıcıya bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?

(4) Ayıp daha önceden sorumluluğun konusu olmamışsa, ayıplı üründen doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıllık zamanaşımı süresine tabidir. Konut ve tatil amaçlı gayrimenkullerde bu süre beş yıldır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Açık ayıplarda tüketici otuz gün içinde şikâyetini bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar hakkında kanunda açık bir hüküm bulunmadığından aynı kanunun (B.K. 198) T.B.K. 223/2 maddesinin 30. maddesine göre genel hükümler uygulanmıştır. Bu maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır.

Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde iade edilebilir?

Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz iade eder.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Bozuk ürün kaç günde iade edilir?

Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.

Tavsiyeli Bağlantılar: Soğuk Iklim Tipleri Nelerdir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort escort bayan